ימי ירושלים:
השם "ימי ירושלים" ניתן לפסטיבל  על שם העיר ירושלים הנחשבת לאחד המקומות החשובים בהיסטוריה האנושית.  במשך 3000 שנה, העיר ירושלים עברה תהפוכות, היא חרבה ונבנתה פעמים רבות, אך, תמיד נשארה  צומת של רוחניות ותרבות – הסוככת בכנפיה  את ההתפתחות החברתית.
"ימי ירושלים" חושפים את העיר כמרחב פתוח אנשים בני דתות שונות יכולים  ללמוד זה על תרבותו של האחר ולחלוק חיים של סובלנות ושלווה. זהו מקום בו יהודים נוצרים ומוסלמים, יכולים לחיות ולפעול יחד.
פסטיבל "ימי ירושלים" גאה לשאת את  אות ה"חגיגה נטול השנאה", המוענקת על ידי יוזמת " תרבות ללא שנאה". הרעיונות והערכים של יוזמה זו, משתקפים באופי הפסטיבל ותכניו.
"ימי ירושלים" הוא פסטיבל  בינלאומי ייחודי,  לו מסורת מבוססת ברפובליקה הצ'כית. זהו פסטיבל רב תחומי, הפונה למגוון קהלי יעד בטווח גילים רחב. בין השאר, אפשר למצוא בו יצירות מוזיקה, מחול, תקשורת חזותית, קולנוע וקולינריה.  הפסטיבל חושף את החיות והאנרגיה היצירתית של  האומנים הצעירים  המקומיים, המהווים מראה של עיר בה התרבות חיה ותוססת.
מטרת הפסטיבל היא לתת למבקרים בו  תחושה של המציאות בעיר הקשורה בקשר עמוק לתרבות האירופית , למרות ריחוקה בזמן ובמרחב.  נראה שהאפשרות הטובה ביותר  לבטא  חיבור הזה, היא באמצעות אמנים מקומיים.  "ימי ירושלים" הוא ארוע  לא פוליטי, רב תרבותי, הנותן במה ליוצרים ירושלמים מרקעים וקבוצות אתניות שונות.  הפסטיבל הוא כר נרחב למפגשים, שיח והתדיינות ואף במה לחילוקי דעות על רקע של מגוון השקפות עולם אומנותיות. הרבדים  התרבותיים והרוחניים  נשזרים  במורשת העשייה וההתפתחות  של עיר חשובה זו, מזה דורי דורות.
השנה, המבקרים יזכו בהזדמנות לראות תערוכה משותפת  של אמנים מפילזן וירושלים, בתחומי האומנות והעיצוב. התערוכה עוצבה בהנחיית שני אוצרים  - צ'כי וירושלמי.
יועלה מופע בלט בכוראוגרפיה של הרקדנית הירושלמית סופיה קרנץ ובביצוע 9 רקדנים צ'כים.
כמו כן, המבקרים  יטעמו ממיטב  המטעמים מהמטבח הירושלמי  שיצאו מתחת לידיהם של של שף פלסטיני ושף ישראלי.
בקרו בהקרנות הסרטים, הקשיבו להיפ הופ המחתרתי, השתתפו בסדנאות או בקרו בבית הקפה הירושלמי.